SOCIAL MEDIA
Daria Rybicka - dietoporady | SZYBKIE GOTOWANIE – Ekspresowe ciasto z kaszy jaglanej
1187
post-template-default,single,single-post,postid-1187,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,transparent_content,columns-3,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

SZYBKIE GOTOWANIE – Ekspresowe ciasto z kaszy jaglanej

Często pytacie, jak znajduję czas na codziennie gotowanie. Wiecie jak to robię? Po prostu zwykle wybieram szybkie w przygotowaniu dania. Często takie, które można wykorzystać na 2 dni. Wkrótce pokażę Wam jak wygląda mój dzień, jak się organizuję żeby znaleźć czas „na wszystko”.

Dzisiaj jednak pierwszy krok. Razem z Kasią otwieramy cykl na naszych blogach #kwadrans w kuchni. Będziemy dzielić się z Wami naszymi przepisami. Dania będą spełniać 3 warunki –  mają być zdrowe, proste i przede wszystkim szybkie do przygotowania. Czyli dokładnie takie, jakich potrzebujecie.

A jeśli będziecie chciały nauczyć się szybkiego gotowania w praktyce, to już w poniedziałek będziemy miały dla Was niespodziankę.

Idealny pomysł na jesienne rozgrzanie się i poprawę nastroju?

Rozsiądź się wygodnie na kanapie z kubkiem gorącej herbaty z imbirem, weź do ręki ciacho i celebruj tą chwilę.

Domyślam się, że aura za oknem sprzyja poprawianiu sobie humoru czymś słodkim. Dlatego mam dla Was przepis na ciasto, które możecie jeść bez wyrzutów sumienia.

Ciasto z kaszy jaglanej jest zdrowe, ale słodkie (dopasujesz smak, tak jak lubisz). Do tego jest szybkie w przygotowaniu. W tym przepisie nie musisz się zastanawiać jak ugotować kaszę jaglaną, wystarczy wymieszać owoce z surową kaszą jaglaną.

Okiem dietetyka – dlaczego kasza jaglana? 

Wszyscy wiedzą, że jest zdrowa…. ale właściwie o co z nią chodzi? Kasza jaglana odkwasza organizm, jest bardzo wartościowa pod kątem składu – zawiera białko, żelazo, magnez, witaminy. PolecaM jedzenie kaszy w zwiększonej ilości w okresie jesienno – zimowym, ponieważ doskonale chroni przed chorobami – usuwa nadmiar śluzu z organizmu, który  m.n. sprzyja infekcjom układu oddechowego. Dlatego  jeżeli Twoje dziecko często choruje, to zaprzyjaźnij się z jaglanką. W kolejnych wpisach pokażę Ci jak ją przygotować.

Do tego nie zawiera glutenu, jest łatwostrawna (idealnie nadaje się dla dzieci), poprawia funkcjonowanie jelit, zapobiega zaparciom i wpływa korzystnie na nasze samopoczucie (zawiera tryptofan – związek, który odpowiada za dobry nastrój 😉 )

 

Ciasto z kaszy jaglanej

 

 

  • 2 soczyste jabłka
  • 2 duże banany
  • pełna szklanka kaszy jaglanej (niecałe 3 woreczki)
  • suszone owoce (śliwki, żurawina, rodzynki, jeżeli masz w domu – daktyle)
  • świeże owoce np. śliwkiopcjonalnie:
    miód do dosłodzenia (w zależności od ilości suszonych owoców, które dodałaś)
    cynamon do wzmocnienia smaku (jeśli lubisz)
    orzechy

 

dietetyk warszawa zdrowe ciasto

 

 

jak-przygotowac dietetyk warszawa

 

Jabłka i banany zblendować. Kaszę jaglaną wysypać na sitko i dokładnie przepłukać bardzo gorącą wodą (wtedy nie przepłukuję już kaszy wrzątkiem).  Dodać kaszę (bez gotowania!) do rozmiksowanych jabłek i banana. Wymieszaj, dodaj pokrojone w małe kawałki suszone owoce i orzechy (opcjonalnie). Jeżeli lubisz cynamon możesz dodać do wzmocnienia smaku. Wszystko przełóż do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Ja używam małej, okrągłej tortownicy.

Na wierzch ułóż dowolne owoce. Ja wykorzystałam śliwki. Ale możesz użyć dowolnych, mokrych owoców np. soczyste gruszki.

Całość polej łyżką miodu.

 

Czas przygotowania: ok. 10 minut

Czas pieczenia: ok. 40 -45 minut w 170 stopniach

 

 

 

dietetyk warszawa zdrowe ciasto

 

Processed with VSCOcam with a5 preset

 

 

Pomysł na deser już macie, a jeśli szukacie czegoś szybkiego na obiad to u Kasi  www.kantorekkatiuszki.pl  znajdziecie kaszotto z warzywami.

 

JAK WAM SIĘ PODOBA POMYSŁ NA TAKI CYKL WPISÓW?

 

6 komentarzy
  • Katjuszka
    Posted at 22:02h, 22 października Odpowiedz

    Wygląda obłędnie! Muszę spróbować. 🙂

    • Daria Rybicka
      Posted at 01:01h, 24 października Odpowiedz

      Kasia, albo zapraszam do siebie na degustację 😉

  • Luiza
    Posted at 20:52h, 24 października Odpowiedz

    wow, super prosty przepis i mało składników – spróbuję na pewno:)

    • Daria Rybicka
      Posted at 22:30h, 25 października Odpowiedz

      Super. daj znać jak Ci wyszło. polecam mokre owoce (śliwki, soczysta gruszka) i dodaniu miodu do smaku 🙂
      smacznego

  • Ania
    Posted at 13:40h, 27 października Odpowiedz

    Ciekawe, robiłam dzisiaj ale trochę twarda ta kasza ? Tak powinno byc ? Zepsuł mi się blender więc nożem pokroiłam owoce – to nie był mus, może dlatego ta kasza taka twarda ??pozdrawiam

    • Daria Rybicka
      Posted at 12:37h, 06 listopada Odpowiedz

      Aniu, dodaję dużo miękkich, soczystych owoców i wtedy jak sok puszcza to ciasto jest miękkie. Poza tym nie można przetrzymać ciasta za długo w piekarniku. Za pierwszym razem tak zrobiłam bo mi się wydawało, że ciasto jest płynne i w ten sposób je przesuszyłam. Nie obawiaj się soku na wierzchu – wchłonie się w ciasto i będzie miękkie.
      pozdrawiam,
      D.

Post A Comment