SOCIAL MEDIA
Daria Rybicka - dietoporady | dlaczego warto jeść strączki
25
post-template-default,single,single-post,postid-25,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,transparent_content,columns-3,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

dlaczego warto jeść strączki

 

Fasola, groch, soczewica, ciecierzyca – sprawdź dlaczego warto je jeść.

Rośliny strączkowe to zdecydowanie niedocenianie produkty w naszej diecie. Często kojarzą się z babcinymi gęstymi zupami, nieprzyjemnym smakiem, czy dolegliwościami po ich zjedzeniu.

Czas odczarować złe wspomnienia.

Fasola, soczewica, ciecierzyca, groch

Produkty te mają zdecydowanie więcej zalet niż wad. Z uwagi na zawartość białka wykorzystywane są w codziennym jadłospisie wegetarian. Zdecydowanie zbyt rzadko pojawiają się jednak na talerzu pozostałych osób. A szkoda, ponieważ są sycące, pożywne, zdrowe i mają niski indeks glikemiczny. Stanowią dobre źródło:

· Białka

· Żelaza

· Witamin z gr. B

· Błonnika

· Fosforu

· Potasu

· Wapnia

 

dietoporady-daria-rybicka-dlaczego-warto-jesc-straczki-00002

Soczewica

Najbardziej „łagodna” z punktu widzenia smaku oraz działania na układ pokarmowy. Występuje w kilku odmianach np. czerwonej, koralowej, żółtej i zielonej (najdłużej się przygotowuje). Można ją wykorzystać na ciepło (np. zupy lub potrawka z curry i mleczkiem kokosowym) oraz zimno (np. sałatka ze szpinakiem i suszonymi pomidorami). Dobrze sprawdza się również jako dodatek np. do makaronu – wymieszaj ją z sosem pomidorowym.

Źródło białka, wapnia, żelaza, kwasu foliowego, błonnika, czy karotenu. Szczególnie polecam mamom w ciąży. Korzystnie wpływa na serce i krążenie oraz nerki.

Ciecierzyca

Świetnie sprawdza się do wszelkiego rodzaju sałatek z uwagi na neutralny smak i zwartą konsystencję.

Dobre źródło białka, witamin z gr. B (dlatego polecam gotowanie na parze aby ich nie stracić podczas gotowania), potasu, wapnia, cynku, kwasu foliowego i przede wszystkim żelaza, którego jest w niej najwięcej spośród wszystkich roślin strączkowych. Korzystnie wpływa na trzustkę, żołądek i serce.

dietoporady-daria-rybicka-dlaczego-warto-jesc-straczki-00001

 

Fasola

Chyba najbardziej popularna (obok grochu) w Polsce roślina strączkowa. Występuje w wielu odmianach. Różnią się one wielkością, kształtem, czy kolorem dzięki temu można ją wykorzystać do urozmaicenia potraw. Nie zawiera sodu. Posiada lekkostrawną skrobię oraz rozpuszczalny błonnik, który pomaga miedzy innymi usuwać z organizmu nadmiar cholesterolu.

Groch

Należy do najstarszych uprawianych na świecie roślin. Posiada niski indeks glikemiczny i odkwasza organizm. Uważa się, że pomaga w walce z nowotworami oraz redukuje ryzyko ich wystąpienia (szczególnie dotyczy to jelita grubego, trzustki, raka piersi i prostaty).

 

Już jutro podzielę się z Wami praktycznymi wskazówkami jak wprowadzić te rośliny do codziennej diety.

Materiał przygotowany dla Mammazine

Cały tekst znajdziesz w najnowszym wydaniu magazynu TUTAJ

Jeśli podoba Ci się ten wpis dajcie mi znać w komentarzu lub klikajcie tutaj

#rośliny strączkowe#strączki#dieta#dietetyk#dietetykwarszawa#dariarybicka#dietcoaching#

1Comment

Post A Comment