SOCIAL MEDIA
Daria Rybicka - dietoporady | Co zamiast wędliny i sera? Szybkie pasty na kanapki
1126
post-template-default,single,single-post,postid-1126,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,transparent_content,columns-3,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Co zamiast wędliny i sera? Szybkie pasty na kanapki

Jeśli masz już dosyć tradycyjnych kanapek z wędliną czy serem, wykorzystaj domowe pasty. Są szybkie w przygotowaniu, możesz je zrobić na zapas, tak aby wystarczyły na kilka dni. I przede wszystkim są zdrowe!

Pasty dla dzieci

Zachęcam do tego, aby proponować takie domowe pasty dzieciom. Daj im małe naczynie z pastą, dziecięcy nożyk, czy łyżeczkę, kawałek pieczywa i niech dziecko “ma fun”. Ile zje, tyle zje. Jeśli nie będzie głodne to prawdopodobnie niewiele… ale chociaż będzie miało frajdę i lekcję samodzielności, a Ty chwilę spokoju.

A tak na serio, daj dziecku wybór. Postaw przed nim np. 2 -3 pasty, niech zdecyduje,  która mu się najbardziej spodoba. Każda z nich ma inny smak, zapach i konsystencję więc to doskonała metoda do pobudzenia zmysłów dziecka.

 

daria rybicka dietetyk warszawa pasty na kanapkę

 

Pasta z fasoli i suszonych pomidorów

  • Puszka fasoli (biała lub czerwona – można spróbować dwóch i sprawdzić, która lepiej będzie Wam odpowiadać w smaku) najlepiej gotowana na parze – są gotowe w puszkach
  • Pomidory suszone – ok. ½ słoika
  • Czosnek 1 max 2 małe ząbki czosnku  -> im więcej dodasz tym będzie bardziej ostra więc prawdopodobnie gorsza dla dzieci
  • Cytryna ok. 1-2 łyżek (dodawaj po mału sprawdzając smak)
  • Olej z suszonych pomidorów – ok. 8 łyżek

Doprawić na samym końcu po sprawdzeniu smaku!

Możesz zmiksować świeże liście bazylii (np. ok. garści)

Ewentualnie łyżeczkę oregano – ale dodaje już większej intensywności w smaku więc ostrożnie jeśli chcesz dać pastę dziecku

Czosnek i przyprawy dodawać po mału, aby smak nie był za bardzo ostry.

 

daria rybicka dietetyk warszawa pasty na kanapkę

 

Pasta  z pieczonych warzyw

To idealny sposób na to, aby nie marnować jedzenia.

Te warzywa, które mamy w domu wrzucamy po doprawieniu do piekarnika. Zapiekamy, a później blendujemy na pastę. Można w ten sposób wykorzystać dowolne warzywa.

Ja tym razem wzięłam  poniższe warzywa. Ale jeśli masz w domu, możesz dołożyć  chociażby bakłażana (tylko wtedy należy posolić  go na samym końcu aby nie był gorzki) czy pieczarki.

 

  • Pomidory 2-3 szt
  • Papryka 1 czerwona  i 1 żółta
  • Cebula czerwona 1 szt
  • Cukinia 1 szt
  • 2 zabki czosnku
  • Olej 3 duże łyżki
  • Sól, pieprz, oregano, bazylia do smaku

 

Wszystko wymieszać aby warzywa połączyły się z tłuszczem i przyprawami.

Piec w 180 st w piekarniku (góra-dół) do miękkości warzyw.

U mnie zwykle ok. 40-50 min

 

Szybkie gotowanie – jak ułatwić sobie życie w kuchni

Wskazówka: aby ułatwić sobie gotowanie, przygotuj np. potrójną  porcję pieczonych warzyw. Część wykorzystaj na ciepło jako dodatek do obiadu,  pozostałą cześć na kanapki (super smakują np. ułożone na kanapce razem z serkiem np. kozi czy inny, który lubisz)  i dopiero ostatnią cześć blenduję na pastę (o ile coś zostanie 😉 ).

 

 

daria rybicka dietetyk warszawa pasty na kanapkę

 

 

Najprostsza pasta jajeczna

  • 4 jaja
  • Szczypiorek
  • Sól, pieprz
  • Na koniec dodać jogurt do uzyskania pożądanej konsystencji – zwykle 1-2 łyżki

 

Słodka pasta

Jeżeli dziecko zdecydowanie jest fanem słodkości, zamień słodkie kremy ze sklepu (pełne chemii, syropu glukozowo-fruktozowego i cukru) na domową, bardzo słodką pastę ze śliwek i daktyli.

  • Śliwki ok. 12-14 dużych szt.
  • Daktyle suszone 200g

Daktyle zalej wrzątkiem i namocz do rozmięknięcia. Odlej wodę do szklanki, a daktyle wrzuć do blendera.

Śliwki po umyciu pokroić i wrzucić do garnka, podgrzewać do rozmięknięcia – ale tak, aby zostaly jeszcze kawalki.

Chodzi o to, aby maksymalnie odparować wodę, aby całość zrobila się jak najbardziej gęsta (początkowo żeby się nie przypalało możesz podlać bardzo mała ilością wody z daktyli). Na koniec dodajesz daktyle.

W zależności od pożądanej konsystencji – całość można jeszcze raz zblendować.

 

Jak wykorzystać?

  • na kanapki
  • dodatek do przekąski np. do wafli ryżowych czy kukurydzianych
  • mus do jogurtu naturalnego
  • dodatek do placków czy naleśników zamiast dżemu

 

daria rybicka dietetyk warszawa pasty na kanapkę

 

Wpis przygotowany w ramach współpracy z Magdą . Razem stawiamy czoła dzieciom niejadkom i pokazujemy jak wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe.

Zdjęcia – Magda mojedwoje.pl

 

4 komentarze
  • Ewelina
    Posted at 23:05h, 14 października Odpowiedz

    Wykorzystam Te przepisy na pewno!

  • Ewelina
    Posted at 23:05h, 14 października Odpowiedz

    Wykorzystam na pewno!

    • Daria Rybicka
      Posted at 23:22h, 14 października Odpowiedz

      ? cieszę się. Jak będziesz miała jakieś pytania daj znać

  • Asia
    Posted at 15:31h, 17 października Odpowiedz

    Na ile mniej więcej kanapek starcza taka pasta ;)?

Post A Comment